Blog Si Bakal Doktor

Saturday, September 7, 2013

Al-Quran Pelangi




Yang ini?

Atau


Yang ini?


Gambar pertama : Yang ni lawa. Ada sekali dengan tajwidnya. Nampak tak tulisan yang merah-merah tu? Sahabat saya cakap tu tempat tajwid. Kat mana kena baca panjang, kena dengung dan sebagainya. Tapi yang ni tak ada terjemahannya.

Gambar kedua : Yang ni pun lawa. Kulitnya ala-ala kulit binatang gitu. Yang ni pun ada tajwid jugak. Tapi yang specialnya Quran ni ialah dibuat khas untuk wanita. Maksudnya kat sini, ditekankan surah-surah tertentu yang berkaitan dengan wanita. Kelasss gitu! Yang paling penting ada terjemahannya.


Makanya, yang mana satu pilihan kalbu? ^_^


P/s : Kalau ada orang nak jadikan hadiah pun boleh. Heee.


Gambar-gambar dipinjam dari pakcik Google. Sekian, mekasihh. 





Terima Kasih Daun Keladi, Dah Baca Sila Datang Lagi :)

3 125 tapak kaki:

kay_are said...

ade satu yang adik aku nye, siap ade bagitau kat mane dengung, mane izhar halqi..mane ihfak hakiki.. mane patut bace panjang.. =)

HeNRieTTa JoSe said...

Tu la...rietta pown ada berkenan jugak...tapj memandangkan yg kt rumah nie pown ada dua tga buah...yg dibaca tetap yg stu, xjd lah rietta bli...takut tersimpan jerr nnti....lgipown rietta xyakin ngn posting, tkut dorg xbaca ditulis Al-Quran tetap dibling baling, ditindih ngan pengeposan yg lain...sebab rietta sendiri pown pernah xbaca tulisan kt luar tu...dah susun bru perasan...

Hanis MY said...

duo2 pom comey beli la hak no 2 tu