Blog Si Bakal Doktor

Saturday, September 28, 2013

Jangan Bercinta



Kalau dalam masa setahun ni tak ada perancangan pun nak nikah, JANGAN bercinta !  

IM Nazrul ada cakap lagi. Kalau lelaki tu betul-betul serius dan gentleman, dia takkan lah ajak couple ni. Dalam Islam tak ada couple islamik ye. Tak ada. Itu semua ciptaan manusia sahaja. Kalau dia serius, dia akan terus jumpa wali dan minta halalkan hubungan tu.

[Imam Muda Nazrul]


Jangan reti nak main-main je dengan anak orang. Nak petik bintang, nak petik bulan segala, tapi tu semua janji palsu. Kalau berani pi lah jumpa wali dia sendiri. Jangan fikir keseronokan dunia saje, keseronokan di akhirat sana pun penting.


IM Nazrul seriously best! Huuu.


Pesona Cinta ; Antara aura dan fitrah : 28 September 2013.




Terima Kasih Daun Keladi, Dah Baca Sila Datang Lagi :)

2 125 tapak kaki:

Nida Husna said...

hihihi :P

ayut said...

:) islam itu mudah..tp jgn amik mudah...ayat drpda semanis kurma..hihihi