Blog Si Bakal Doktor

Tuesday, September 24, 2013

Tutup Mulut



Jiika awak tahu apa-apa tentang masa silam saya, tolong diam dan tak sebarkan kepada orang lain. Tolong jangan ingatkan saya tentang apa yang saya lakukan waktu dulu. Ya, saya memang jahil dulu. Banyaknya salah dan silap saya dengan Allah. Banyaknya dosa saya dengan Allah. Tapi awak takde hak nak ceritakan kisah silam saya dulu kepada orang lain.

Saya tahu pasti ade mulut-mulut yang tak senang dengan saya yang sebarkan cerita ni. Sebabnya tak ramai yang tahu kisahnya. Pada awalnya hanya seorang sahabat saya yang tahu. Kemudian saya tertangkap dengan sahabat lain, dan saya terpaksa cerita. Jadi, hanya BEBERAPA orang sahaja yang tahu.

Saya taktahu apa motif awak yang sebarkan cerita itu. Kalau seorang hamba Allah ni tak buka mulut bertanya tentang kisah tu, memang sampai ke sudah kot saya taktahu yang sebenarnya cerita tu dah tersebar. Sejauh mana tersebar saya taktahu.

Saya sendiri taktahu siapa yang bagitahu kepada si penyebar itu. Sedih, terkilan, marah, sakit hati semua bergabung.

Tolonglah, saya mohon. Saya mohon jangan disebar lagi cerita-cerita waktu saya jahil dulu, waktu saya lupa Allah dulu. Saya mohon sangat-sangat.

Takpe, saya maafkan sesiapa pun. Saya taknak berdendam. Cuma saya harap hentikanlah. Saya malu bila orang ungkit balik kisah-kisah lama. Ya, saya malu dengan dosa-dosa yang saya buat tu. Saya malu dengan Allah.


Saya percaya apa yang saya lepaskan dulu, ada yang lebih baik menanti inshaAllah.

Maafkan saya.

Mungkin ini dikatakan hukum karma. What goes around comes around.

Allahu.




Terima Kasih Daun Keladi, Dah Baca Sila Datang Lagi :)