Blog Si Bakal Doktor

Tuesday, June 18, 2013

Awkward


Awkward.

Allah tahu apa yang terbaik buat kita. Mungkin ini ujian untuk kita. Mungkin ini juga peringatan dari Allah buat kita agar menjaga batas pergaulan kita.

Tak, saya tak salahkan awak. Ini juga salah saya.

Sedih, marah, malu, segan. Semua bercampur aduk. Maafkan saya ye.

Mungkin ini masanya untuk kita betulkan segalanya. Betulkan apa yang tak betul di mata orang lain. Betulkan apa yang tak kena di mata orang lain. Dan ini juga mungkin permulaan kepada satu pengakhiran.

Banyak perkara yang saya nak kongsi dengan awak. Something happened. Baru je berlaku. Saya nak kongsi dengan awak sebab saya tahu awak sahabat yang sangat memahami. Tapi saya tak boleh. Maafkan saya.

Maafkan salah silap saya ye.



Terima Kasih Daun Keladi, Dah Baca Sila Datang Lagi :)

Friday, June 14, 2013

Al-Kahfi


"Jadi-jadi la tu....!!"
Mata tak beralih dari skrin telefon.
"Cukup-cukup la tu dok melekat je tangan dengan mata tu kat phone, weh! Lama sangat dah tu!"
Mata masih juga tak berganjak.Mulut masih juga tak menjawab.Hujung ibu jari meneruskan scrolling di atas skrin.
"Cuba la produktif sikit!"
Scrolling terhenti.Nafas panjang dihela.Angkat muka. "Bro, aku tengah baca Kahfi ni.Do you mind?"
Antara effect lempang bisu atau bunyi cengkerik, boleh pilih salah satu.
Hujung ibu jari masih menanda bacaan di skrin telefon. "Kau dah?"
Moral : Kalau nak tempelak, agak-agak.
May Allah bless.

Copy and paste dari Hlovate.


It's Jumaah. The mubarak day. Let's do the sunnah :)

#Anda dah Al-Kahfi?



Terima Kasih Daun Keladi, Dah Baca Sila Datang Lagi :)

Sunday, June 9, 2013

Dengan Lafaz Bismillah



Bismillah..

Saya mulakan impian saya tu bulan lepas. Alhamdulillah hampir sebulan dah. Alhamdulillah ada sahabat yang sentiasa bagi saya sokongan untuk meneruskan impian tu. Alhamdulillah syukur saya punyai sahabat yang terbaik. Yang mana sebelum ni saya sendiri tak terfikir dia akan sokong impian saya ni. Alhamdulillah.

Sehabis daya saya sorok dari pengetahuan dia. Tapi sejauh mana boleh sorok kan. Dia tahu juga. Paling saya terharu, dia sms saya dan cakap "Aim cantik dengan imej sekarang. Alhamdulillah. Tahniah dan semoga berterusan. Saya bangga dengan awak."

Okeyy, sangat terharu. Serius, memang tak tipu sangat terharu bila dia cakap macam tu.

Dia memang terkejut tapi dia bangga sebab saya mampu realisasikan impian sendiri. Alhamdulillah. Semuanya dengan izin Allah.

Walaupun mak ayah tak izinkan, tapi Allah hadirkan sahabat-sahabat yang sangat memahami dan sentiasa menyokong.

Setiap masa saya berdoa supaya dilembutkan hati mak dan ayah saya. Restu mereka amat saya perlukan. Moga satu hari nanti Allah lembutkan hati mereka, inshaAllah.

Moga Allah permudahkan jalan buat saya.

Moga Allah tabahkan hati menghadapi dugaan yang mendatang.

Ameen.



Terima Kasih Daun Keladi, Dah Baca Sila Datang Lagi :)

Friday, June 7, 2013

Raef - It's Jumuah [Friday]





5 Am waking up for Fajr,
Got to make Wudu',
Got to pray my sunnah,
Got to clip my nails,
Looking outside the sun is rising up in the sky,

Everybody's rushing ,
Got to get down to the masjid,
Got to say Salaam to the Imaam..

Sitting in the first saff,
Chilling in the back saff,
Got to make my mind up ,
Do what the prophet did ,

It's jummah, Jummah!
Got to make dhikir on Jummah ,
everybody's looking forward to his mercy, mercy ..
JUMMAH, JUMMAH!!

Got to make dhikir on Jummah,
Everybody's looking forward to the fajr,
Miswaking, Miswaking! Yeah! Miswaking, Miswaking! wow.

Pray , Pray ,Pray ,Pray
Got to read Surat Al-Kahf

12 : 45 the man's on the mimbar,
talking like '' Fiqh Az-Zakat '
They whispering,chatting,from the crowd
Don't they know that it's haraam..

I stand up,you stand up,
Prayers about to start'
Qad qaamat as-salaah 'foot to foot,shoulder to shoulder, 
just don't step on me!
Sitting in the first saff,
Chilling in the back saff,
Got to make my mind up ,
Do what the prophet did ,

It's jummah, Jummah!
Got to make dhikir on Jummah ,
everybody's looking forward to his mercy, mercy ..
JUMMAH, JUMMAH!!

Got to make dhikir on Jummah,
Everybody's looking forward to the fajr,
Miswaking, Miswaking! Yeah! 
Miswaking, Miswaking! wow.

Pray , Pray ,Pray ,Pray
Got to read Surat Al-Kahf

It's jummah, Jummah!
Got to make dhikir on Jummah ,
everybody's looking forward to his mercy, mercy ..
JUMMAH, JUMMAH!!

Got to make dhikir on Jummah,
Everybody's looking forward to his mercy..

#Orang lain taknak berubah tak apa. Ada masa dia akan berubah juga. Yang penting kita sendiri jangan terikut-ikut dengan dia. Bukan semua boleh terima cara kita.



Terima Kasih Daun Keladi, Dah Baca Sila Datang Lagi :)

Wednesday, June 5, 2013

Baraka Allahu Lakuma


Baraka Allahu Lakuma

بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير
"Tuhan memberkati bagi anda dan memberkati kalian berdua dan menghimpun dalam kebaikan."




8 pasangan diijab kabulkan dalam satu malam. Ohh sangat la tak best. Tok kadi pun cakap slow je sampaikan pengantin sendiri tak dengar. Wuwuwu.

Mabruk alaika! :)




Terima Kasih Daun Keladi, Dah Baca Sila Datang Lagi :)