Blog Si Bakal Doktor

Tuesday, November 18, 2014

Hitam ; Putih


Bismillahirahmanirahim.

Alhamdulillah, syukur ke hadrat Ilahi masih lagi bernyawa pagi ini. Selawat dan salam ke atas junjungan besar Nabi Muhammad S.A.W dan para sahabat.

Hitam ; Putih

Setiap orang saya pasti ada bahagian hitam dan bahagian putihnya.

Hitam ; Gelapnya jahiliah
Putih : Terangnya tarbiah

Saya tak terkecuali. Saya pernah merasa berada dalam dunia jahiliah. Bagaimana hidup hanya berlandaskan hawa nafsu semata. Dosa pahala tolak ke tepi. Solat dan aurat hanya dipandang enteng. Solat ditunaikan ala kadar. Menutup aurat tak sempurna, buat hanya kerana kebiasaannya orang lain buat.  Dah jadi satu budaya kat Malaysia ni buat apa yang orang lain buat. Semuanya bukan kerana Allah.

Allahu. Malunya dengan Allah T_T

Tapi Allah Maha Pengampun. Berubahlah kerana Allah.

“Kemudian, sesungguhnya Tuhanmu (mengampuni) bagi orang-orang yang mengerjakan kesalahan kerana kejahilannya, kemudian mereka bertaubat sesudah itu dan memperbaiki (dirinya), sesungguhnya Tuhanmu sesudah itu benar-benar Maha Pengampun lagi Maha Penyayang.”
[An-Nahl : 119]


Saya taknak lagi go back to that time. Taknak. Moga Allah bantu saya dalam mujahadah dan istiqamah di jalan ini. InshaAllah.

Cuma, saya mohon,



Mohon sangat-sangat.




Terima Kasih Daun Keladi, Dah Baca Sila Datang Lagi :)

1 125 tapak kaki:

missShila Nget said...

hai budak aim..
lama x singgah sini.. bajet2 bizi.
kakakaka..

sihat..? tanya macam xde no wasap awk je kan..

insyaAllah, kita jaga aib orang, Allah jaga aib kita.