Blog Si Bakal Doktor

Tuesday, December 16, 2014

Rindu T_T


Jauh dari orang yang hebat, orang yang kuat luar dan dalam memang susah. Nak kuatkan tarbiah dzatiyyah tu lagi susah. Selama ni kakak yang sorang ni la banyak tolong saya.

Susah senang dia yang tolong. Dia lah yang bagi semangat tika down. Dia selalu cakap "aim, iman ada turun naiknya. Kita lah yang mencorakkannya agar sentiasa menuju puncak."


Allahu. Rindu sangat dekat sorang kakak ni. Dia lah naqibah pertama saya. Dia lah orang yang bertanggungjawab mengheret saya keluar dari gelapnya jahiliah. Dia lah orangnya yang selalu ajak saya ke macam-macam bentuk program; usrah, daurah, jaulah.

Dari dialah saya kenal dunia tarbiah dan dakwan ini. Sekarang, silih berganti naqibah, tapi dia tetap jadi tempat rujukan saya.



Akak, walaupun kita jauh sekarang ni, tapi akak tetap di hati ini. Sayang akak fillah inshaAllah <3



Terima Kasih Daun Keladi, Dah Baca Sila Datang Lagi :)

0 125 tapak kaki: