Blog Si Bakal Doktor

Tuesday, March 24, 2015

Kuat


"Aim takpe Aim jenis yang kuat semangat. Orang tak macam tu".

"Saya ingat saya kuat, rupanya tak. Macam mane nak jadi kuat macam Aim?".

....

Sungguh, saya hairan sangat bila sahabat cakap saya ni jenis kuat. Kuat semangat. Bila buat sesuatu perkara tu, mesti istiqamah dan jenis tak cepat putus asa.

Heh.

Jangan menilai guwe dari luarannya. Kat dalam ni dah renyuk hancur lumat dah nak boleh ke sampai ke tahap sekarang ni. Berapa banyak air mata keluar pun tak sempat nak sukat.  Ingat senang nak berpura-pura kuat depan orang sedangkan hati ni hancur lebur berderai?

Saya tak kuat tapi saya berusaha untuk jadi kuat. Once saya dah buat keputusan untuk buat sesuatu, saya akan berusaha untuk kuat (dengan izinNya jua). Nak buat benda baik memang akan banyak halanyannya.


Nak ke taknak kita kena hadapi jugak.

Doa tu senjata paling hebat tau. Minta apa saja dengan Dia, inshaAllah Dia akan tunaikan jika itu yang terbaik untuk kita. Saya dah pernah alaminya.

Berdoalah semampu boleh .



Terima Kasih Daun Keladi, Dah Baca Sila Datang Lagi :)

0 125 tapak kaki: